Nowy pomysł to kiepski pomysł

Nowy pomysł to kiepski pomysł

Nowy pomysł to kiepski pomysł
autorem artykułu jest Bogusław Nowak

CzÄ™sto osoby, które nie majÄ… doÅ›wiadczenia w biznesie, uważajÄ…, że do odniesienia sukcesu i wzbogacenia siÄ™ potrzebny jest przede wszystkim nowatorski pomysÅ‚. Wydaje im siÄ™, że wystarczy wprowadzić na rynek nowy (Å›wieżo wymyÅ›lony) produkt lub nowÄ… usÅ‚ugÄ™ i klienci od razu siÄ™ na to „rzucÄ…”. Niestety najczęściej tak nie jest.

OczywiÅ›cie – wprowadzajÄ…c nowość bÄ™dziesz pierwszy na rynku, jednak aby nowy produkt przyjÄ…Å‚ siÄ™, musisz mieć duży kapitaÅ‚ na starcie.

Dlaczego?

Najpierw musisz powiadomić klientów o istnieniu nowego produktu, zaraz potem musisz im wytłumaczyć do czego ten produkt będzie przydatny tzn. musisz ich nauczyć i wzbudzić w nich potrzebę posiadania i musisz to wszystko zrobić szybko, ponieważ jest wielu naśladowców, którzy prawie od razu są zdolni do skopiowania Twojego pomysły. Promocja i edukacja nowego produktu to bardzo kosztowne przedsięwzięcie.

Jeżeli jednak nie posiadasz na starcie dużego kapitału i nie jesteś w stanie przekonać do swojego pomysłu żadnych sponsorów, to lepiej zajmij się produktem już dostępnym na rynku.
W internecie jest mnóstwo księgarń internetowych i sklepów z damską bielizną i kosmetykami a jednak wciąż powstają nowe.

W książce pt. "Efekt motyla" Kamil Cebulski opowiada o tym jak u dwóch osób radził się w sprawie otwarcia księgarni internetowej. Pierwsza osoba (nie mająca wcześniej żadnych doświadczeń biznesowych) odradzała mu ten pomysł twierdząc, że skoro w internecie jest już tyle księgarń, to każda następna jest skazana na porażkę.
Druga osoba (wieloletni biznesmen) powiedziaÅ‚ mu, że to jest Å›wietny pomysÅ‚ – skoro w sieci jest tyle ksiÄ™garÅ„, to znaczy że tam sÄ… duże pieniÄ…dze i duży popyt.
Kamil oczywiście posłuchał tej drugiej osoby i mając w kieszeni 300 zł (pożyczone od mamy) otworzył swoją pierwszą księgarnię internetową Aragon. Dzięki tej decyzji Kamil w wieku 21 lat stał się wolny finansowo. Swoją historię osiągania niezależności finansowej opisał we wspomnianym tu "Efekcie motyla".

Jeżeli nie dysponujesz dużym kapitaÅ‚em startowym (wÅ‚asnym lub pożyczonym), to dokÅ‚adnie przyjrzyj siÄ™ istniejÄ…cym już na rynku „produktom” i wybierz ten, który najbardziej CiÄ™ interesuje (z którym czujesz siÄ™ najlepiej). Poznaj go dokÅ‚adnie i zidentyfikuje w jego obrÄ™bie niszÄ™ (jakiÅ› w miarÄ™ wÄ…ski wycinek danego „produktu”, na który jest zapotrzebowanie) - takie informacje uzyskasz miÄ™dzy innymi na forach dyskusyjnych, portalach spoÅ‚ecznoÅ›ciowych oraz analizujÄ…c rankingi słów kluczowych dostÄ™pnych na Google i Onecie. Gdy okreÅ›lisz „swojÄ… niszÄ™, możesz zacząć dziaÅ‚ać.
Jako przykład takiej niszy, możesz obejrzeć księgarnię http://www.czytajtanio.pl , której właścicielem jest Grzegorz Szczerba.

Dlatego bez pieniÄ™dzy zacznij coÅ› maÅ‚ego na już istniejÄ…cym rynku (wtedy nie bÄ™dziesz musiaÅ‚ uczyć klientów Twojego „produktu” a swoje dziaÅ‚ania skupisz na powiedzeniu poprzez pozycjonowanie jak najwiÄ™kszej liczbie odbiorców o Twoim istnieniu) a na wprowadzenie nowych innowacyjnych pomysłów przyjdzie czas gdy już bÄ™dziesz „rekinem” biznesu

--
Zacznij od tworzenia aktywów http://www.stworzaktywa.pl

Artykuł pochodzi z serwisu www.Artelis.pl

Zobacz takze:
Wędrówki człowieka - od Afryki do Longobardów
Powstanie nowe superlotnisko?
Kobieta a mężczyzna – podstawowe różnice psycholo
[big]Znaczenie różnic kulturowych w zarządzaniu[/big]
Herbaty dla dzieci